maandag 28 mei 2007

Nog 2 weken

Mijn excuses voor de stilte van de afgelopen dagen. Ik heb het voorrecht gehad om enkele dagen in Cannes rond te wandelen en verschillende films te bekijken. Dus de Belgische verkiezingen waren niet echt het eerste waar ik aan moest denken. Maar terug naar de realiteit... Nog 2 weken en er moet gestemd worden. En eerlijk gezegd, ik weet nog altijd niet op wie.
Ik heb ook mijn eerste verkiezingsreclame via email gekregen. Meneer Said noemt zichzelf een Gouden Tip en dat vond ik wel grappig. Als jong Europees parlementslid is hij echt wel bezeten van de politiek. Maar als lijstduwer wil hij gewoon zijn partij steunen en is hij volgens mij (nog) niet echt geinteresseerd in de nationale politiek. Maar ik zie hem ooit nog wel de nieuwe Leuvense burgemeester worden.
Karel De Gucht en Guy Verhofstadt hebben allebei een nieuwe campagne gelanceerd. Al vind ik het idee van de foto's tijdens zijn ambtstermijn wel interessant, ik begrijp de tagline "Goed Bestuur" onder de Kabila foto niet zo goed. Daar had de copywriter toch iets beter over moeten nadenken. Oh, en ik geloof het "bijna" dat De Gucht er helemaal zelf is opgekomen...
Oh, en over copywriting gesproken, guy4kids.be !!! Euh, ligt het aan mij of hadden ze daar ook beter nog eens over nagedacht?? Toch goed om te zien dat hij niet alleen geinteresseerd is in de "kiezers", zoals ik al eerder vertelde.
Yves Leterme zegt dat hij door zijn partij gelyncht zal worden als de CD&V faalt tijdens de verkiezingen. Wat een ongelooflijk stomme uitspraak. Waarom zegt hij nu zoiets? Eigenlijk vind ik dat ook een beetje dikkenekkig. Alsof zijn partij enkel om hem draait. Ach, moest de CD&V dan toch falen, dan hebben ze toch al iemand om de schuld op te steken.
De politiek in Belgie draait vandaag enkel rond gezichten. Lezen de mensen nog waar de partijen voor staan? Of heeft een optreden in Debbie en Nancy meer effect op de kiezers. Ik heb geen toegang hier tot de Belgische televisie, dus ik weet niet of het mij zou beinvloeden. Waarschijnlijk wordt mijn visie ook gekleurd door de websites die ik lees en de plaatsen waar ik mijn info haal: De Standaard, msn.be, de eskimo's...
Ik weet op wie ik zeker niet ga stemmen op 9 juni, maar nu weet ik natuurlijk nog altijd niet op wie ik wel ga stemmen....

Geen opmerkingen: