donderdag 31 mei 2007

Big Brother

Terwijl in Belgie de pers zijn inspanning gooit op de komende verkiezingen, is hier in Engeland gisteren de 8ste reeks van Big Brother begonnen. En daar kon gewoon niemand langskijken. In elk radioprogramma, in alle kranten en op verschillende televisiezenders wordt er al weken reclame gemaakt of artikels gepubliceerd over het "sociale experiment". En gisteren zijn dan blijkbaar 11 madammen in het huis gedropt onder een geweldig gejoel van een massa volk. Ik heb er zelf niet naar gekeken, want het was ook The Apprentice op BBC (beroepsmisvorming :-))
Ik blijf het vreemd vinden hoe al die mensen dat maar blijven interessant vinden. Gewoon naar een hoop idioten kijken die de hele dag niets te doen hebben. En wat is de twist deze keer (buiten dat ze met 11 madammen beginnen en er langzaam aan maar venten zullen bij droppen)??? Het bad staat blijkbaar in de living, de koelkast in de tuin en de microgolf in de slaapkamer... Allez gij, dat de makers van dat programma met zo'n geweldig en origineel idee konden afkomen!!! (*sarcasme zou nu moeten druipen*)

Maar blijkbaar is dat een stuk interessanter dan pakweg naar een politiek debat kijken. Ik vraag me af of de Engelse pers iets zal vermelden over de Belgische verkiezingen. Volgens wat ik lees, waren er in Belgie ook niet al teveel kijkers voor de debatten. Ik had ze nochtans graag gezien. Afhankelijk van de bron blijkt de "winnaar" dan eens de ene en dan weer de andere te zijn. Ik ga alleszins proberen tijd te maken om het VTM debat nog eens te bekijken op het internet.
Qua mijn eigen stemgedrag, daar ben ik nog altijd niet uit... SPa of OpenVLD... Vande Lanotte of De Gucht? Ze spreken me eerlijk gezegd allebei enorm aan. Pff... ik heb dringend meer studeertijd nodig, want ik wil toch wel dat mijn stem doordacht zal zijn. Nog 9 dagen...

Geen opmerkingen: