vrijdag 8 juni 2007

Nog 1 dag

Morgen moet ik gaan stemmen, maar vandaag lig ik nog ziek in mijn bed terwijl ik probeer een beetje werk gedaan te krijgen. En finaal te beslissen op welke partij ik nu ga stemmen... Op vrouwen ga ik alleszins stemmen... dat heb ik me al voorgenomen. En niet omdat ik geloof in positieve discriminatie of dat er een verplicht aantal vrouwen verkozen moeten zijn. Neen, dat is niet de reden. Ik geloof gewoon dat vrouwen (over het algemeen) beter zijn in het maken van beslissingen, in multi-tasken en in het belangrijke van het niet-belangrijke te onderscheiden. Eventjes wankelde dat geloof toen ik Miet Smet bezig hoorde na het grote Een-debat van vorige zondag, maar ik steek dat dan maar op het horen tot de verkeerde partij.

Ik heb in London weinig verkiezingspost gekregen. Eigenlijk heb ik maar 1 brief gekregen. Van Spirit. De partij waar ik volgens het kieskompas van de Standaard het dichts bij aanleun. In de sobere brief willen ze mij nog even herinneren aan de speerpunten van Spirit. Grappig woord vind ik dat in deze context, speerpunt. Misschien eens aan de taalkoeien vragen waar dat vandaan komt.

De rest van de brief spreekt kort over interculturaliteit (ook een taalkoe?), duurzame energievoorziening en een doorzichtige en efficiente staat. Ik weet niet waarom ze voor die drie dingen gekozen hebben in hun brief naar de expats en als marketing madame begrijp ik het nog minder.

Voor de rest heb ik van geen enkele partij iets gehoord. Behalve dat ik dan vandaag via een oude vriendin het volgende filpmpje kreeg doorgestuurd. Klik hier. Zelfhumor, awel, daar hou ik wel van se. Hoe onnozel het ook kan zijn. En die verborgen boodschap dat het een beetje van ons allemaal afhangt hoe het er in ons landje aan toe gaat, vind ik (marketing wise dan) niet slecht.

Geen opmerkingen: